środa, 9 sierpnia 2017

Kluseczki jajeczne z mąką kokosową, bezlutenowe, low-carb


Uwielbiam włoską kuchnię więc długo szukałam substytutu na zadowalający mnie makaron, spełniający wymogi mojej obecnej diety (a raczej sposobu odżywiania). Próbowałam z polecanymi na forach makaronem konjak (shiratake) ale dla mnie jest niejadalny. Jego gumowata konsystencja jest dla mnie okropna. I po raz kolejny  zainspirowała mnie Zuzka ze swoimi przepisami. Choć początkowo podeszłam sceptycznie do tego pomysłu - makaron pieczony w piekarniku? cóż to za cudo? - to okazało się, że jest smaczny i ma stabilną trwałą, nie rozwalającą się konsystencję.


Tak więc zapraszam na kolejny bezglutenowy i niskowęglowodanowy przepis.


Bezglutenowy makaron jajeczny z dodatkiem mąki kokosowej




dietetyczny makaron LCHF



Składniki (na 2 duże porcje makaronu np. do spaghetti, lub więcej jeśli dodajemy go do zupy):

  • 6 jajek
  • ok.100 gram kremowego serka (ja użyłam Łaciaty bez dodatków)
  • 2 łyżki stołowe mąki kokosowej
  • opcjonalnie- 1/4 łyżeczki czosnku (użyłam sproszkowany)
  • 1/4 łyżeczki soli
  • szczypta pieprzu

_____________________________


Wykonanie:


  • Rozgrzej piekarnik do 175 stopni
  • Wyłóż blachę papierem i porządnie nasmaruj masłem. Jest to bardzo ważne bo inaczej płat upieczonego makaronu może za bardzo przywrzeć.
  • Wszystkie składniki wrzuć do blendera i zmiksuj aż powstanie jednolita, gładka masa bez grudek.
  • Wylej masę na papier i rozprowadź szpatułką dokładnie od brzegu do brzegu. Ma być cienka warstwa.

Makaron paleo, niskowęglowodanowy

  • Piecz w nagrzanym piekarniku 8 minut. Zdejmij papier z ciastem z blachy i pozwól ostygnąć ok. 5 minut.
  • Użyj szpatułki (u mnie drewniana)aby zdjąć makaron z papieru, najlepiej od razu rolować płat makaronu, jak to robiły nasze babcie :-)


  • Ostrym nożem pokrój rulon w kluseczki. Grubość zależy od ciebie :-)


Makaron z mąki kokosowej low carb




_____________________________
Ważne:

Jeśli potrzebujesz więcej porcji, musisz powtórzyć cały proces. Nie podwajaj liczby składników i nie wylewaj grubszej warstwy.


Kluseczki nadają się zarówno do zupy (oczywiście nakładamy je bezpośrednio na talerz, nie do gara :-) oraz jako baza do wszelkiego rodzaju spaghetti. Świetnie smakują również z pesto.


Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zostaw po sobie ślad :-)