czwartek, 23 marca 2017

Dieta Paleo w pracy - jak wytrwać i nie poddać się

Człowiek Paleo w pracy :-)


Styl życia Paleo w domu to jedna strona medalu. Będąc w pracy wygląda to znacznie gorzej. Stres, presja otoczenia, inne środowisko, wiele osób ma problem z przestrzeganiem postanowień i zaleceń diety. Jeśli nie chcesz wrócić do wcześniejszych nawyków jest kilka sposobów, które można wykorzystać by pozostać człowiekiem Paleo :-)

Dieta Paleo w pracy - jak wytrwać i nie poddać się




Wpis ten jest uniwersalny i dotyczy każdej diety, nie tylko Paleo. Zapraszam.


Nawet jeśli kochasz swoją pracę, niezaprzeczalnie ma ona ogromny wpływ na zdrowie. Większość z nas spędza większość czasu z dala od domu. Większy stres to więcej możliwości zejścia z obranej drogi.

W domu mamy wszystko pod kontrolą. Nie ma zawalania terminów, presji znajomych. Każdy przyzna, że przestrzeganie postanowień jest dużo łatwiejsze :-)

Czasem można odnieść wrażenie że prowadzimy podwójne życie. W domu - dyscyplina i zdrowe nawyki, a w pracy...... jesteśmy pod obstrzałem przekąsek i fast foodów, presji kolegów, więc staramy się nadrobić stracony postęp w domu. Niestety bardzo często odchodzimy od diety "bo to przecież nie ma sensu".


Przejmij kontrolę

Wiadomo, nie możesz przestać pracować, ale możesz mieć pełną kontrole nad utrzymaniem diety w pracy. Nie musisz od razu stawać się biurowym pustelnikiem ani wykazywać się niesamowitą siłą woli. Trzeba się po prostu odpowiednio przygotować :-)


1. Przygotuj posiłki w domu


Dieta Paleo w pracy - jak wytrwać i nie poddać się

W domu łatwo jest stosować dietę. Wszystkie składniki są pod kontrolą, wiemy z czego, co i jak przygotowujemy. Niestety w pracy takiej kontroli nie mamy. W większości firm jest kuchenka mikrofalowa i lodówka, pełna kuchnia to rzadkość ale tez i czasu nie ma na gotowanie w pracy :-)

Wiele osób po prostu rezygnuje. Zamiast przynieść jedzenie z domu, wychodzi codziennie na lunch lub po prostu je to co jest dostępne w automacie czyli przetworzone śmieciowe jedzenie.
Jeżeli tego nie zmienicie to porażka gwarantowana.

Podstawa przetrwania to przygotowanie własnych posiłków domu. Nie muszą to być wymyślne dania i wcale nie musisz wstawać wcześniej (no chyba że chcesz). Zapakuj do pojemnika to co zostało z wczoraj, możesz przecież odgrzać w mikrofali.
W sklepach dostępnych jest dużo najróżniejszych lunchboxów, które kuszą żeby cos do nich zapakować :-)

Żeby nie tracić czasu, poświęć jeden dzień w tygodniu na przygotowanie posiłków na cały tydzień albo chociaż kilka dni. Małe porcje można przechowywać w lodówce lub zamrozić. Trzeba tylko pamiętać żeby wyciągnąć pudełeczko z zamrażarki wieczorem :-)

2. Otocz się zdrowymi przekąskami



Dieta Paleo w pracy - jak wytrwać i nie poddać się


Dużo bezmyślnego jedzenia w pracy wynika z nudy. Pochłonięcie paczki chipsów podczas odpowiadania na emaile to tania rozrywka :-). Poszukaj może czegoś zdrowszego do walki z nudą :-)
Praca sama w sobie jest wystarczająco stresująca. Ostatnią rzeczą, jakiej potrzebujemy, to powrót do niezdrowych nawyków żywieniowych. Słodka, przetworzona żywność to szybki zastrzyk energii, ale efekty są krótkotrwałe.
Możesz wziąć z domu zdrowe przekąski i mieć je w szufladzie zamiast słodyczy czy paluszków.
Dobrą opcją będą orzechy, nasiona czy dostępne ostatnio w wielu sklepach batony Paleo (Paleo Bar). Zawsze możesz też poczęstować kolegów, niech nie myślą że chodzisz głodny :-)  Na przykład kokosowymi kulkami bez cukru :-) 
Przepis na Paleo kulki zamieściłam w ostatnim moim wpisie :-) link


3. Jedzenie dla zdrowia i przyjemności


Nie dopuszczaj do zbytniego głodu. Jesteś wtedy skłonny rzucić się na cokolwiek, co jest akurat pod ręką. Jeżeli należysz do osób, które budzą się rano głodne, nie wychodź z domu bez zdrowego śniadania. Jeśli jesteś jedną z tych osób, które wstają rano z zerowym apetytem, możesz wstrzymać się do obiadu, ale na wszelki wypadek miej przy sobie zdrową przekąskę.


4. Znajdź podobnie myślących współpracowników


Znasz to na pewno -  starasz się, wytrzymałeś już kilka tygodni i nagle imieniny kolegi z pracy psują wszystko. Jeżeli jesteś otoczony ludźmi, którzy nie są po tej samej stronie co ty, będzie naprawdę ciężko.
Jeżeli czujesz się naciskany przez kolegów z pracy, najprościej jest odpowiedzieć szczerze - "staram się odżywiać zdrowo". Przeważnie na taki argument ciężko znaleźć ripostę, bo  każdy tak naprawdę zdaje sobie sprawę z tego co jest zdrowe a co nie. Przynajmniej z grubsza.
Najłatwiej jednak byłoby znaleźć sprzymierzeńców w biurze. Wtedy wspólne wyjścia na posiłek czy restauracji nie będą katorgą :-)



5. Zapisz, co Cię motywuje

Łatwo jest zatracić się w codzienności pracy i zapomnieć, dlaczego to właściwie robimy. "Ten cały zdrowy styl życia, te wyrzeczenia, po co mi to wszystko, przecież dobrze jest jak jest" takie myśli często nam przychodzą do głowy. 

Spisując powody, dla których wybrałeś taki styl życia może być sposobem na wzmocnienie motywacji.
  • dłuższe życie,
  • oszczędność pieniędzy,
  • rzadsze wizyty u lekarza
  • więcej energii do działania,
  • twoje własne powody, tylko Tobie znane :-)

Jeśli czujesz się przytłoczony i nachodzi Cię ochota na coś niezdrowego, wystarczy wyjąć zapiski.


A dla was co jest największym wyzwaniem? Jak sobie  radzicie z wytrwaniem w dietetycznych postanowieniach?

Zapraszam do podzielenia się doświadczeniami. :-)

Marta

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zostaw po sobie ślad :-)